استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد
سرخط خبرها

حجت الاسلام کاظم راشدیزدی: واقعه تروریستی حرم، مظلومیت روحانیت را آشکار کرد

  • کد خبر: ۱۰۵۰۳۲
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
حجت الاسلام کاظم راشدیزدی: واقعه تروریستی حرم، مظلومیت روحانیت را آشکار کرد
هم زمان با برگزاری مراسم هفتمین روز عروج شهدای رمضان حرم مطهر رضوی، حجج‌اسلام محمد اصلانی و محمدصادق دارایی، ۲۲ طلبه به لباس روحانیت ملبس شدند و گل‌هایی را به صورت نمادین تقدیم روح بلند این دو شهید کردند.

حمید محمدیان | شهرآرانیوز؛ هم زمان با برگزاری مراسم هفتمین روز عروج شهدای رمضان حرم مطهر رضوی، حجج‌اسلام محمد اصلانی و محمدصادق دارایی، ۲۲ طلبه به لباس روحانیت ملبس شدند و گل‌هایی را به صورت نمادین تقدیم روح بلند این دو شهید کردند. ضمن اینکه قرار است تا مراسم چهلم این شهیدان، ۳۱۳ طلبه دیگر نیز ملبس شوند.

در این مراسم که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، حجت الاسلام کاظم راشدیزدی با این تعبیر که روحانیت در این حادثه ضرر نکرده است، بیان کرد: حضور مردم در مراسم‌ها و اظهار انزجار اقشار مختلف از قاتل و ابراز هم‌دردی با خانواده شهیدان، سنجشی است که نشان از جایگاه روحانیت در جامعه دارد. وی با بیان اینکه همگان این واقعه را محکوم کرده اند، اظهار کرد: دشمنان خواستند از این موضوع استفاده و میان امت اسلامی تفرقه ایجاد کنند.
حجت الاسلام راشدیزدی با اشاره به اینکه خدمتی که طلاب به مردم ارائه می‌دهند، عالی‌ترین خدمات است، یادآور شد: یکی از علت‌هایی که داغ این شهادت را بر دل‌ها سنگین کرده، همین مسئله آشنایی با وظیفه و خدمتگزاری شان بوده است.

مردم ناظر رفتار روحانیت هستند

وی با بیان اینکه حادثه حرم مطهر رضوی نمایانگر مظلومیت قشر روحانیت بود، گفت: امروز درباره روحانیت حساسیت بیشتر است و مردم ناظر و بررسی کننده رفتارشان هستند.
سخنران این مراسم افزود: خویشتن داری، افزایش قدرت مقاومت، از خط خارج نرفتن و حفظ صلابت و صولت باید مدنظر روحانیت باشد. حجت الاسلام راشدیزدی تصریح کرد: با وجود رهبر معظم انقلاب و روحانیت، افق ما روشن است و این انقلابی که به بنیه روحانیت شروع شده است، با قدرت ایشان ادامه می‌یابد.

راه شهدای رمضان ادامه دارد

مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران، از این دو شهید با تعبیر انسان‌هایی فاضل، مجاهد، مخلص، انقلابی، هدایتگر، خدمتگزار و مردمی یاد کرد که به تمام معنا درباره رسالت و ایفای نقش مستمر تاریخی شان واقف بودند.
آیت ا... سیدمصباح عاملی با این تعبیر که روحانیان سلسله جنبان و وارث پیامبران هستند، اظهار کرد: در این مراسم جمع شدیم تا بگوییم راهتان ادامه دارد و دشمن نمی‌تواند با شهیدکردن چند روحانی متعهد و مخلص، توقفی در مسیر ایجاد و آسیبی بر اراده آهنین طلاب و علمای مجاهد و حوزه‌های علمیه وارد کند.

معرفت بسیار در رفتار شهید دارایی

به گزارش روابط عمومی استانداری، معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز با حضور در منزل شهیددارایی، گفت: شهیددارایی سن کمی داشت، اما از معرفت، ایثار و فداکاری بسیاری برخوردار بود.
سیدمحمد حسینی افزود: همان طور که شهیدحججی الگو شد، شهیددارایی هم الگویی برای همگان به شمار می‌رود.

معاون رئیس جمهور گفت: بحث تشکیل سازمان امور مهاجرین هم مطرح شده است تا کار مهاجران در سطحی بالاتر از اداره کل اتباع و امور مهاجرین انجام شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی هم در این دیدار اظهار کرد: شهیددارایی با وجود سن کم کار‌های بزرگی را به سرانجام رساند.

صدیقه خدیوی افزود: شهیددارایی در مسجدی که فعال بود، مرکزی را راه اندازی کرده بود تا کالا‌ها را مستقیم با قیمت کمتر به مردم بدهد و اشتغال یازده نفر را نیز فراهم کرده بود.
معاون رئیس جمهور سپس با حضور در منزل حجت الاسلام محسن پاکدامن، جانباز حادثه تروریستی حرم، ضمن عیادت از وی، در جریان روند درمان او قرار گرفت.

سبک زندگی شهدای حرم، الگوی جوانان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در دیدار با خانواده حجت الاسلام شهیدمحمد اصلانی گفت: ساده زیستی و سبک زندگی شهیدان حمله تروریستی حرم مطهر رضوی، الگویی بی بدیل برای نسل جوان است.
سیدهادی طباطبایی افزود: این سبک زندگی می‌تواند پاسخی محکم و قاطعانه به تبلیغات دروغین و جعلی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی باشد.

پرونده حادثه حرم در مرحله تحقیق

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز که همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در منزل شهیدان اصلانی و دارایی حضور یافته بود، گفت: تحقیقات کاملی با محوریت این حادثه ناگوار و تلخ در حال انجام است.
غلامعلی صادقی افزود: به مردم و خانواده معظم این دو شهید اطمینان خاطر می‌دهیم که دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت به پرونده رسیدگی خواهد کرد.

خاطرات شهدای رمضان حرم تدوین شود

حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف خراسان رضوی، با حضور در منزل این دو شهید گران قدر گفت: باید نویسندگان قلم به دست بگیرند و خاطرات و ابعاد شخصیتی دو شهید عزیز واقعه تروریستی حرم مطهر رضوی را برای ارائه به عموم مردم و نیز طلاب و خانواده‌های ایشان به صورت مکتوب درآورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->